Hemköps e-handelschef får nytt toppjobb hos Rapunzel

Ska bygga "ett förstklassigt kundmöte online".

Rapunzel of Sweden, som specialiserar sig på löshår och hårvårdsprodukter, har tillsatt en ny försäljningsdirektör som även kommer att ta plats i företagets ledningsgrupp.

Anna Åkesson är den som tog på sig uppdraget. Hon kommer närmast från Hemköp där hon har haft rollen e-handelschef. Tidigare har Anna även varit på Axfood-koncernen där hon bland annat arbetat som marknad- och affärsutvecklingschef på Axfood Snabbgross.

Annons
Annons

Rapunzel växer snabbt med vår e-handel samt stabilt via våra egna konceptsalonger och partners. Med Annas långa och framgångsrika erfarenhet från e-handel och handel via multikanal får vi en stark kraft som kommer att hjälpa Rapunzel fortsätta expansionen i världen, säger Tobias Mattson, vd på Rapunzel of Sweden, i ett pressmeddelande.

För helåret 2018 omsatte bolaget 145 miljoner kronor, jämfört med 139 miljoner året innan. Idag står Rapunzels onlinehandel för 80 procent av den totala omsättningen, och företaget riktar sig till närmare 70 länder via e-handeln men även genom konceptsalonger och externa partners. Försäljningsdirektörs-rollen innebär ett totalt försäljnings- och marknadsföringsansvar för samtliga kanaler.

LÄS ÄVEN: Rapunzel of Sweden sålde för 145 miljoner kronor

Jag är väldigt glad och förväntansfull över min nya utmaning på Rapunzel of Sweden! Bolaget har en enormt stark bas på en växande marknad och jag ser fram emot att tillsammans med medarbetarna utveckla och bygga ett förstklassigt kundmöte online såväl som offline i Sverige och internationellt, säger Anna Åkesson.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!