ANNONS

Hennes modemärke slog 50 miljoner - tripplar resultatet: "Särskilt imponerande"

Elin Alemdar
"En ny flagship store".

E-handeln och modeföretaget Stylein hade ett mycket starkt fjolår. Man rapporterar stora framgångar på både den svenska och den internationella marknaden.

Omsättningen växer stabilt år till år, och man mer än tredubblar resultatet.

Med blick mot framtiden är Stylein fast beslutna att fortsätta expandera globalt genom att visa upp sina kollektioner på EJC showroom under Paris Fashion Week samt expandera internationellt, med Storbritannien, Sydkorea, Tyskland och Norge som prioriterade marknader i sin globala strategi, skriver Stylein.

ANNONS

Försäljningen för 2023 landade på 53 miljoner kronor, upp från 47 miljoner året innan. Rörelseresultatet går samtidigt från cirka 610 000 kronor till 1,9 miljoner kronor.

Rekordomsättningen och den tillväxt som skett under de senaste åren drivs av en kombination av grossist- och direkt-till-konsument (D2C) strategier, vilket är särskilt imponerande med tanke på den höga inflationen och den globala osäkerheten inom detaljhandeln.

Nu planerar företaget en ny fysisk butik under 2025.

Stylein fortsätter även att stärka sin modeposition med en kommande öppning av ny flagship store i centrala Stockholm nästa år.

Stylein grundades av designern Elin Alemdar 2001.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se