Hennes rumpvärmare går bättre än förväntat – nu ska de till Sydkorea

"Svårt att gasa i den takt vi vill".

Iheatyou.se, företaget som säljer rumpvärmaren som kallas för Heather, meddelar att försäljningen går bättre än förväntat.

I julas lanserades sajten officiellt och då kunde man förhandsboka företagets första produkt som skickades iväg i mitten på februari.

Annons

LÄS ÄVEN: I heat you är redo – nu ska rumpvärmarna ut

Allt gick toppen och vi fick fler förbeställningar än vi trodde. Så det var några stressiga dagar när Heathers skulle skickas till hela Sverige, berättar Emma Hällström, grundare och vd, för Ehandel.

Hur ser efterfrågan ut nu? 

Den är jämn, men vi säljer mer än vad vi förväntade oss. Vi var beredda på att kanske inte få in några beställningar alls. Men jämfört med andra startups, och med våra egna förväntningar, så går det väldigt bra. Även om sommaren självklart var en lugn period med den värmen vi hade. Helt förväntat när en säljer heated apparel, svarar Emma.

Vi säljer ungefär dubbelt så mycket som vi kanske hade kunna hoppats på. Just nu skickar vi mellan 20 och 30 rumpvärmare i månaden, utan betald marknadsföring.

Planen framåt handlar om att satsa mer på marknadsföringen för att öka försäljningen, samt för att förbereda sig inför kallare tider och julen.

Vår största utmaning just nu är att kunna gasa i den takt vi vill. Framförallt behöver vi bygga ett team som kan hjälpa till att öka på alla fronter. Därför tittar vi också på en såddrunda för att både kunna skala affären och teamet.

Emma berättar att företaget planerar inför en större expansion. I nuläget är Iheatyous e-handel endast aktiv på den svenska marknaden, men nu vill bolaget öppna upp för resten av Europa, Kanada samt Sydkorea.

Annons

Flera analyser som vi har gjort har lett oss till dessa marknader, så dem ska vi satsa på nu, avslutar Emma Hällström.

Annons