För några veckor sedan meddelade H&M Group att bolagets modekoncept Weekday ska börja använda sig av återanvändbara leveransförpackningar, och nu fortsätter historien om H&M:s miljövänliga förpackningar.
LÄS ÄVEN: Weekday ska skicka order i påsar av återvunnet material – belönar sina kunder
H&M Group rapporterar att bolaget har tagit itu med förpackningsanvändningen gällande inköp, produktion, order och slutprodukt.
H&M har ingått i ett samarbete med företaget Canopy i ett projekt Pack4Good, och utlovar att att minska materialbehov till sina förpackningar. Och i slutet av 2022 kommer de pappersbaserade förpackningarna, som modeaktören använder sig av, inte att innehålla fibrer som kommer från antika och hotade skogar. Samt att prioritera pappersförpackningar med högt återvunnet innehåll, särskilt avfallsinnehåll efter konsumenten.
LÄS ÄVEN: H&M bröt mot lagen: "De spelar på känslor"
Modeföretaget ska även utvärdera samarbeten med sina leverantörer och menar att de även ska uppmuntra sina leverantörer till att ändra praxis.