Hon ska ge Gina Tricot ny injektion: ”Vi ska möta kunden i alla kanaler”

"Ska skapa ett starkt internationellt varumärke".

Gino Tricot tar in nytt blod och anställer Naila Hedblom som Assortment Director, enligt ett pressmeddelande. Rekryteringen ska vara ett steg på vägen mot att stärka klädkedjans "position som ett ledande varumärke för kvinnor", heter det. Naila Hedblom hämtas från Ellos där hon har varit Business Area Manager – med ansvar för bland annat det externa dammodet. Innan dess hade hon motsvarande titel på Team Sportia.

Naila har den kompetens som vi efterfrågat och vi ser att hennes gedigna erfarenhet kan tillföra mycket på flera plan inom bolaget, inte minst när det kommer till Gina Tricots ambitioner för att skapa ett starkt internationellt varumärke för kvinnor, med tillväxt inom både retail och online, kommenterar vd:n Ted Boman.

Annons

I sin nya roll ska hon främst fokusera på kedjans försäljning via både fysiska butiker och e-handeln.

Gina Tricot är ett spännande bolag med drivna människor och ett starkt varumärke på marknaden. Tillsammans med mina kollegor kommer jag fokusera på att vi i våra olika säljkanaler möter kunden efter deras önskemål, säger Naila Hedblom, Assortment Director på Gina Tricot.

Annons