Hon tar över som ny marknadschef på Kjell & Company

"Kommer att bli en stor tillgång i Kjells tillväxtresa".

Mariette Lindsjö är namnet på Kjells nya marknadschef, eller chief marketing officer, som det också kallas. Det meddelar teknikkedjan under morgonen.

LÄS ÄVEN: Danska e-handeln intar Sverige: ”Väldigt stolta”

Annons

Mariette kommer senast från rollen som sales, marketing & innovation director för Sverige och Norge på den globala förpackningstillverkaren Smurfit Kappa.

Vi är väldigt glada över att ha lyckats knyta till oss Mariette med hennes långa erfarenhet och breda kompetens inom marknadsföring, innovation och försäljning. Mariette kommer att bli en stor tillgång i Kjells tillväxtresa, säger Andreas Rylander, vd på Kjell Group i en kommentar.

Hon har sedan tidigare även erfarenhet från liknande tjänster på Inwido, Thule och Findus. Hon har också erfarenhet av att leda marknadssatsningar på konsumentbolag som Unilever.

Mariette tillträdde sin nya roll på Kjell, där hon även ingår i ledningsgruppen, i början av juni.

Jag ser fram emot att få arbeta med ett av branschens mest omtyckta varumärken och tillsammans med mina nya kollegor fortsätta arbetet med att etablera Kjell som det starkaste varumärket inom vardagsteknik, säger Mariette Lindsjö.

Annons