ICA Gruppen redovisar en stark utveckling för sin e-handel under årets första fyra månader, samtidigt som koncernen genomför betydande digitala satsningar. Detta framgår av bolagets delårsrapport för det första tertialet 2025, där fokus på den svenska marknaden skärps efter den nyligen genomförda försäljningen av Rimi Baltic.
LÄS ÄVEN: ICA säljer kedja för 14 miljarder - efter 28 år med 314 butiker
Trots en turbulent omvärld med ihållande inflationstryck som påverkar hushållens ekonomi, visar ICA:s e-handel "en fin utveckling" och bidrog till att ICA tog marknadsandelar under perioden.
ICA-butikernas onlineförsäljning växte i tertialet med 8,5 procent jämfört med samma period 2024. Enligt Dagligvaruindex (DVI) ökade onlinemarknaden för mat i Sverige under första tertialet med 3,0 procent, går det att läsa i rapporten.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel