ICA stuvar om i organisationen: ”Skett stora förändringar”

Dagligvarujätten vill bli snabbare och mer effektiv.

Ica Sverige ska bli mer effektiva och efter sparpaketet, där 200 tjänster försvinner, väljer man nu också att göra om strukturen på hela organisationen.

Tanken är att dagligvarujätten ska få ett starkare försäljningsfokus, snabbare beslutsvägar och ökad konkurrenskraft.

Annons

Det har skett stora förändringar på marknaden och i vår omvärld som kräver att vi ser över våra arbetssätt för att jobba enklare, effektivare och med ett tydligare fokus på försäljning och kundupplevelse, säger Eric Lundberg, vd på Ica Sverige, i en kommentar.

Fyra befintliga områden kommer att bli två. Det ena får ansvar för försäljning och marknad. Här blir Joakim Bohman chef. Det andra får ansvar för strategi och teknologi, med Peter Muld som chef.

Med en förstärkt försäljningsorganisation, och i samverkan med Ica-handlarna och deras lokala engagemang, skapas bättre förutsättningar att utveckla vårt kunderbjudande för att verkligen vinna på en lokal nivå, säger Eric Lundberg.

Samtidigt får Josefin Lundmark, marknadsdirektör för Ica Sverige, ett nytt uppdrag som chef för varumärke och marknad i den nya organisationen.

LÄS ÄVEN: ICA dumpar 200 tjänster – för att satsa på lågpris: ”Ett tufft besked”

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!