Indiska guidar e-handelskunder via telefon: ”Vi vill underlätta”

"Vi vill göra köpupplevelsen så enkel som möjligt".

Indiska sitter inte med armarna i kors och väntar ut pandemin, utan fortsätter att leverera kreativa lösningar på olika problem. Vi har tidigare berättat bland annat om modeföretagets initiativ att ge alla krisdrabbade företag möjligheten att annonsera gratis i Indiskas kanaler.

LÄS ÄVEN: Kedjan bjuder företag på gratis annonser: ”Tror på att vara bjussig”

Annons

Ensam har aldrig varit starkast, vilket nu är tydligare än någonsin. Vi behöver gå samman för att ta oss igenom den här krisen, sa företaget då.

Nu lanserar bolaget nästa initiativ riktat mot kunderna, och den här gången släpper man två nyheter samtidigt. För det första erbjuder man nu hemleverans i stora delar av Sverige, och för det andra kan man nu få assistans i sin onlineshopping på Indiskas sajt.

Modekedjan har satt ihop ett onlineshoppingteam som via telefon, fem timmar om dagen alla helgfria vardagar, guidar kunden genom sitt e-handelsköp.

Vi vill göra köpupplevelsen så enkel som möjligt för våra kunder och underlätta vardagen för dem i alla led vi kan. Att erbjuda hemleverans och personlig shopping via telefon är två sätt att göra det på, säger Emma Hellstadius, marknadschef för Indiska, i ett pressmeddelande.

Annons