Influencerdrycken blev en megasuccé – ”knappt fått tag i en”

Lohilo prickade rätt målgrupp med beauty-drycken.

Snacks och dryckesvarumärket Lohilo  gjorde sitt största samarbete hittills, när man tog fram en ny dryck tillsammans med influencern Antonija Mandir. Och succén lät inte vänta på sig. Produkterna flög av hyllorna i sådan fart att Lohilo fick svårt att hänga med.

Det här är kickstarten på vårt samarbete med Antonija Mandir. Både vi och hon identifierade ett hål på marknaden, och då bestämde vi oss för att fylla det tillsammans och det var helt rätt beslut. Just nu får vi producera i racerfart. Vi har ett superlyxproblem, vi måste producera snabbare än vad vi hade räknat med så det har gått bättre än förväntat, säger Tuss Odin Ekman, marknadschef på Lohilo, till Influens.se och fortsätter:

Annons

Jag har själv knappt lyckats få tag i en, skrattar hon.

Drycken, som fick namnet "Sun Kissed", tog ungefär ett halvår att framställa från koncept och testning till slutproduktion och marknadsföring. Och alldeles uppenbart fanns det ett stort sug efter en influencerdryck.

Antonijas följare är till exempel våra konsumenter. Det klaffar väldigt bra när man tillsammans ska ta fram en produkt. Hade vi inte haft samma målgrupp så hade Antonija till exempel kunnat säga att hennes följare vill ha en sak och att vi hade sett att våra kunder gillar något annat, förklarar Tuss försäljningssuccén och tillägger:

Man kan ha ett bra varumärke och sitta på en bra produkt, men om man inte når kunderna så är det inte värt någonting.

"Ta andelar online"

Huruvida det blir några fler samarbeten med Antonija Mandir framöver vill bolaget inte avslöja i dagsläget. Men efter det starka intresset finns i alla fall möjligheten.

Framåt är det fokus på att utveckla vårt erbjudande till konsument med avstamp i Lohilos varumärkeslöfte. Genom att skapa värde för konsument vill vi stärka vår position på marknaden och ta andelar både online och i dagligvaruhandel, avslutar Tuss Odin Ekman.

Lohilo Foods AB omsatte 246 miljoner kronor under 2020 efter en 74-procentig tillväxt. Däremot blev det allt rödare på resultatraden då man backade med 6 miljoner och landade på minus 18,2 miljoner kronor.

Annons
Annons