Search
Close this search box.
ANNONS

Jetshop och Coolstuff om unika samarbetet: "Första gör-det-själv-kunden"

Christofer Herlin och Kristofer Hillhammar
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

"Fritt att hoppa på vilka galna idéer som helst".

ANNONS

I förra veckan kunde vi avslöja att e-handeln Coolstuff gjort om rubbet. De hade bytt grafisk profil och även hela sin e-handelssajt i grunden. Det var helt enkelt dags för nya tider.

LÄS ÄVEN: Coolstuff gör om allt: “Världen förändras och vi med den”

Då fångade vi dock Coolstuff mitt i övergången och de var tydliga med oss att sajten inte var helt klar.

Vi är inte är helt färdiga ännu. Allt är inte på plats, berättade företagets CMO Johan Norin.

Nu verkar man dock vara helt redo för världen då man tillsammans med partnern Jetshop berättar mer om lanseringen och den nya sidan. En lansering som beskrivs som en succé.

Lanseringen har gått helt enligt plan. Vi har gått live med de nya sajterna marknad för marknad, där vi började smått och jobbade oss upp i storlek. Tack vare den strategin kunde vi lösa de utmaningar som uppstod innan det drabbade våra största marknader. Det verkar som att vi lyckats genomföra den här lanseringen utan några större störningar för våra kunder, så det anser vi vara en succé! säger Christofer Herlin, CTO på Coolstuff, i ett pressutskick.

"Ska göra oss snabbare i svängarna"

Det var tidigare i år som vi fick reda på att Coolstuff var på väg att göra en rejäl makeover i samband med att man avslöjade att man valt Jetshop som sin nya e-handelsmotor. Jetshop ligger alltså till grund för den nya sajten men Coolstuff styr fortfarande själv över projektet, bland annat med en egen utformad frontend.

Vi tror starkt på att äga presentationslagret så att det står oss fritt att hoppa på vilka galna idéer som helst. I och med den här lanseringen så ser vår systemkarta helt annorlunda ut. Från att ha byggt och underhållit i stort sett hela e-handelsplattformen själva, frigör vi nu tid och kan lägga fokus på nytt och spännande direkt mot kund! Vår förhoppning är att det ska göra oss snabbare i svängarna framöver! säger Christofer Herlin.

LÄS ÄVEN: CoolStuff talar ut om att lämna det egna: “Vi släpper inte kontrollen”

Jetshop är dock förstås mycket glada över att ha fått en anrik e-handel på kroken. En speciell kund som man också tror kan bidra till att utveckla plattformen.

Detta är den första gör-det-själv-kunden som drivit sitt eget projekt utan att Jetshop eller en certifierad Solution Partner hållit i taktpinnen. Det ställer andra krav på organisation, dokumentation och produkter. Coolstuff har varit fantastiska att arbeta med och har löpande gett feedback på hur vi kan förbättra oss tillsammans, säger Kristofer Hillhammar, CPO på Jetshop, och tillägger:

Vi ser nu fram emot att vara med på resan när Coolstuff växer i sin nya kostym. Vårt nära samarbete och Coolstuffs kompetens och idéer kommer också att hjälpa oss i vår vidareutveckling av Jetshops e-handelsteknik.

Dela artikeln: