Kedjans ”fläckfria” PR-knep – lanserar vuxenhaklapp

"Vi frågade oss när och varför man egentligen slutar".

Att företag som kanske inte förknippas med mode tar fram sina egna kollektioner eller accessoarer har blivit en grej. Lidl har sina sneakers, Eldorado sina badkläder och nu lanserar Circle K, tillsammans med Bonjour, haklappen. Ja, du läste rätt.

Circle K som förstås är mest kända för sina bensinstationer. Men nu på senare tid också för involvera sig i e-handeln, både med en egen webbutik och via samarbeten med stora aktörer på nätet. Och nu tror man sig även ha hittat lösningen på spill i bilen.

Annons

Alla föräldrar sätter en haklapp på sina barn när de äter. Vi frågade oss när och varför man egentligen slutar med haklapp. Undantaget är väl kräftskivan, där haklappen är en självklar del av konceptet, men varför man slutar att försöka skydda sina kläder som vuxen är en gåta, säger Erika Söderlund, kommunikationschef på Circle K, i ett uttalande.

Vuxenhaklappen har fått namnet "Outfit Saver" och den släpps nu i begränsad upplaga på alla stationer i landet, helt gratis.

Det är först till kvarn helt enkelt. Vi tror att många kommer inse det självklara och geniala med att ha med sig en haklapp när barnen vill ha kexchoklad eller man själv ska äta croissant i bilen. Eftersom den dessutom är tillverkad i ett slitstarkt tyg och inte är en engångsprodukt så kommer den här accessoaren att stå sig säsong efter säsong.

För att sjösätta lanseringen tog man hjälp av mikroinfluencers, som verkar inom modesegmentet, och gjorde en proffesionell fotografering.

Med glimten i ögat har vi gjort en mer eller mindre klassisk modefotografering, om än med en tvist eftersom det är i stationsmiljö. Vi är otroligt nöjda med bilderna och tycker de förmedlar exakt rätt mix av skoj och allvar som det här projektet bottnar i, fortsätter Erika Söderlund.

LÄS ÄVEN: Circle K talar ut om e-handeln - ska ha "bästa priset på marknaden"

Annons