Search
Close this search box.
ANNONS

Kepssäljaren ska slå 300 miljoner i år: "Bland de bättre besluten"

Hatstores vd Filip Klasson
Hatstore/Pressbild
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

"Innebär alltid en risk".

ANNONS

Hatstore säljer, som namnet skvallrar om, huvudbonader, närmare bestämt kepsar – från lagret i Kalmar.

I fjol landade omsättningen på 250 miljoner kronor och vinsten på 12 miljoner. Totalt säljer företaget kepsar på 31 marknader i dagsläget. Men för att boosta tillväxten ännu mer framåt, krokade Hatstore nyligen arm med den AI-baserade kundupplevelse-plattformen Voyado.

Med Voyados hjälp siktar e-handlaren nu på att släppa sitt erbjudande i ytterligare 25 länder, däribland: Grekland, Kroatien, Taiwan, Island, Vietnam samt i hela Baltikum.

Att ingå partnerskap innebär alltid en risk, men efter att vi hört oss för i branschen hade vi höga förväntningar på samarbetet. Och med facit i hand är det bland de bättre besluten vi tagit, kommenterar Patrik Karlsson, E-commerce Manager på Hatstore.

"Riktigt glädjebesked"

Målet är nu att öka omsättningen med drygt 25 procent i år, med en försäljning på runt 312 miljoner i år.

När det blev klart att vi skulle ingå partnerskap med Hatstore var det ett riktigt glädjebesked. Vi på Voyado värnar lika mycket om relationen till våra kunder som resultatet av samarbetet, kommenterar Malena Kirs, Marketing Manager på Voyado, och tillägger:

Hatstore är ett tydligt exempel på att en stark företagskultur, kombinerat med personifiering av både utbud och kommunikation är en framgångsfaktor för att nå resultat.

Dela artikeln: