Köpcentrum kopierar Wahlgrens värld: “Vi har stora förhoppningar”

“Allt som händer bakom kulisserna”.

Showroom: Sveriges nya marknadsplats för LiveShopping. Läs mer här.

Köpcentret Väla utanför Helsingborg meddelar idag att man storsatsar på YouTube som marknadsföringskanal. Shoppingdestinationen har nämligen tagit fram en hel serie som går under namnet Välas värld och har premiär i morgon, den 4 mars.

Med Välas värld vill visa upp olika sidor av Väla på ett nytt och underhållande sätt. Innehållet vänder sig i första hand till en publik i åldern 12-25 år och serien kommer att visa allt från vad som händer bakom kulisserna på ett av Sveriges största köpcentra till olika kul aktiviteter med både kunder och personal, säger Ulrika Nordström, Välas marknadschef, i ett pressutskick.

Annons

Programmet som uppenbarligen tagit inspiration av Wahlgrens värld, i alla fall i namnet, får även en stående programledare i influencern Elin Andersson. Välas värld ska initialt bestå av nio avsnitt där ett nytt släpps varje vecka.

Vi har stora förhoppningar på Välas värld och hoppas att publiken kommer att hänga med oss under hela serien. Målet är att förmedla mycket av den gemenskap och det engagemang som är kännetecknande för Väla och att då göra det på ett roligt och lite annorlunda vis, säger Ulrika Nordström.

I det första avsnittet ska man testa koreanskt godis och Väla bjuder även på ett smakprov kring hela serien.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!