Krisande koncernen byter namn och går vidare: ”Ut med det gamla”

"Får in det starkaste varumärket".

Modekoncernen Venue Retail Group vill lägga kriserna bakom sig. Nu går man vidare med ett namnbyte. VRG är snart ett minne blott och istället är det Rizzo Group AB som kommer att gälla framgent.

Ut med det gamla och in med det nya. Rizzo Group är ett bra namn då vi får in det starkaste varumärket vi har i Sverige in i vårt bolagsnamn. Det är en nystart som är en del av namnbytet, säger Lars Fins, vd på Rizzo Group, till Market.

Annons

Koncernen äger Rizzo, Accent, Morris och NK Skor & Accessoarer och snart kommer alltså de förstnämnda att får fronta med sitt namn.

De meddelade under förra veckan sitt senaste kvartal som innehöll allt annat än glädjande siffror. Försäljningen backade med 41 procent och resultatet stördtök från 2 till -39 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Mardrömssiffror för modekoncernen: ”Extremt tufft”

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!