ANNONS

Lanserar virtuella showrooms: "Skräddarsytt för retail"

"Helt nytt sätt att mötas".

ANNONS

Techbolaget Touchtech lanserar ett nytt verktyg för virtuella showrooms, som ska hjälpa leverantörer att sälja sina produkter utan behovet av det fysiska mötet. Det gör debut redan den här veckan under Fashion Week Trade, som pågår 10-15 augusti.

Touchtechs virtuella showroom är ett helt nytt sätt att mötas. Det är en kombination av Google Docs, Zoom och PowerPoint skräddarsytt för retail. Deltagarna kan på ett fullt kollaborativt sätt interagera med den digitala presentationen samtidigt som deltagarna kan prata och se varandra tack vare det inbyggda webkonferens-lösningen, berättar Deniz Chaban, vd på Touchtech, i ett pressmeddelande.

Bland varumärkena som kommer att medverka finns Gant Footwear, Sweeks, Seven/East och Sneaky Steve.

Att använda Touchtech virtuella showroom är ett utmärkt sätt att utveckla det fysiska mötet till ett digitaliserat. Det är oerhört enkelt och funktionellt att använda och det blir interaktion åt båda håll. En stor fördel för både leverantören och kunden, säger Kristian Torsson, försäljningschef på Sneaky Steve, som redan testat verktyget.

Touchtech har tidigare gjort sig ett namn genom att digitalisera fysiska butiker med hjälp av pekskärmar hos modeaktörer som Vero Moda, Jack & Jones och Eton.

LÄS ÄVEN: De tar in 8 miljoner och digitaliserar 600 showrooms

Nils Lund
nils@ehandel.se