Last mile-bolaget ökar med över 50 procent

Ökat fokus på detaljhandeln.

Finskägda Wolt gasar på. Last mile-bolaget, som nu levererar i 17 svenska städer, ökade sin ordervolym med 56 procent under årets andra kvartal, jämfört med samma period i fjol. Sett till första halvåret 2023 landar siffran på 52 procent.

LÄS ÄVEN: Här är nästa svenska stad som Wolt rullar in i: ”Helt rätt”

Annons

Det känns verkligen kul att vi ökar så pass mycket i ordervolym. Detta är mycket tack vare våra fantastiska restaurangpartners som valt att ansluta sig till plattformen, säger Richard Lindeen som är operativt ansvarig på Wolt i Sverige.

Större fokus på handeln

En av de stora framgångsfaktorerna är alltså att ett flertal nya restauranger valt att ansluta sig till plattformen under årets första halva, men last mile-aktören har även börjat satsa allt mer på detaljhandeln. I dagsläget har Wolt över 20 000 detaljhandelsartiklar på plattformen.

Under första halvåret har Wolt även fokuserat på utvecklingen av egna, nya tjänster. Till exempel täcker numera prenumerationstjänsten Wolt+ samtliga svenska städer som vi finns i och den egna kedjan av virtuella butiker Wolt Market firade ett år i Sverige under april, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Wolt rullar ut dark stores i Sverige – ska anställa 500

Annons