Finskägda Wolt gasar på. Last mile-bolaget, som nu levererar i 17 svenska städer, ökade sin ordervolym med 56 procent under årets andra kvartal, jämfört med samma period i fjol. Sett till första halvåret 2023 landar siffran på 52 procent.
LÄS ÄVEN: Här är nästa svenska stad som Wolt rullar in i: ”Helt rätt”
Det känns verkligen kul att vi ökar så pass mycket i ordervolym. Detta är mycket tack vare våra fantastiska restaurangpartners som valt att ansluta sig till plattformen, säger Richard Lindeen som är operativt ansvarig på Wolt i Sverige.
Större fokus på handeln
En av de stora framgångsfaktorerna är alltså att ett flertal nya restauranger valt att ansluta sig till plattformen under årets första halva, men last mile-aktören har även börjat satsa allt mer på detaljhandeln. I dagsläget har Wolt över 20 000 detaljhandelsartiklar på plattformen.
Under första halvåret har Wolt även fokuserat på utvecklingen av egna, nya tjänster. Till exempel täcker numera prenumerationstjänsten Wolt+ samtliga svenska städer som vi finns i och den egna kedjan av virtuella butiker Wolt Market firade ett år i Sverige under april, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Wolt rullar ut dark stores i Sverige – ska anställa 500