Linums nya e-handel: ”En sajt som kan operera i bägge led”

"Från helhet till detalj".

Det över 50 år gamla heminredningsföretaget Linum blev med e-handel 2015. Men nu var det dags för ett rejält omtag. Näthandelns utveckling har påskyndat behovet av en färsk sajt, menar bolaget. Resultatet blev en nylanserad webbutik.

De som fick uppdraget är byrån Stök som sedan slutet av 2018 har jobbat med att utveckla Linums e-handel.

Annons
Annons

Vi hade en uttalad önskan om att ytterligare anpassa mobilupplevelsen, uppdatera filterfunktionen och förtydliga vår kassa. På inrådan av Stök beslutade vi oss för att också uppgradera produktkort, sidor för innehåll och se över våra informationssidor, säger Charlotta Dahlqvist, operativ chef, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: E-handelsföretaget slänger ut de förlegade agenterna

Företaget har haft två nätbutiker; en B2B-sajt för återförsäljare och Linumdesign.com för konsumenter. Nu har man dock valt att skapa en sajt som kan operera i bägge led, på tre olika språk.

Vi har metodiskt arbetat oss igenom webbshoppen steg för steg, sida för sida. Vi har gått från helhet till detalj och sedan tillbaka till helhet, med kundens bästa för ögonen, säger e-handelschefen Caroline Roeck Hansen.

Men Linum är inte färdiga än. Just nu pågår bland annat en dialog med Svensk Digital Handel gällande certifikatet Trygg E-handel. Under senhösten ska företaget även se över sina betallösningar och modernisera sin checkout, och under det kommande året ska heminredningsaktören även jobba med att förbättra sitt innehåll i de olika kanalerna.

LÄS ÄVEN: Linum stärker omnikanalen och logistiken med nyrekryteringar

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!