Löplabbet omsatte 90 miljoner: ”Nöjda även om vi vill mer”

"Konstaterar vi att vi slagit ett rekord".

Löplabbet, företaget som specialiserar sig på löpning och löparskor, grundades 1984 i Stockholm och är idag en del av Intersportkoncernen.

Nu meddelar Löplabbet att bolaget har ökat omsättningen med 14 procent under 2019, jämfört med 2018, och landat på cirka 92,3 miljoner kronor. Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) summerades till 5 miljoner kronor, vilket är en ökning med nära 7 procent från föregående år.

Annons

LÄS ÄVEN: Intersport ökade 700 procent: ”Vi går emot marknaden”

Det har varit ett succé-år! När vi stänger 2019 konstaterar vi att vi slagit ett rekord. Vi kan inte annat än att vara nöjda, även om vi vill mer, säger Marcus Wibergh, Intersports koncernchef.

Under året har företaget lanserat en ny digital plattform.

Vi har tagit flera initiativ för att höja kundupplevelsen ytterligare men hade aldrig nått dit vi gjort utan Team Löplabbet, säger Bjarne Koning, driftchef och ansvarig för marknad och e-handel på Löplabbet.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!