Löwengrip Beauty i nya händer – nu tar hon tar över rodret

"Ska bli fantastiskt kul".

Tidigare i år kom nyheten att skönhetsföretaget Dermarome hade gått in och förvärvat Löwengrip Beauty. Nu meddelar företaget att man har hittat personen som ska driva Löwengrip-märket framåt. Hon heter Fanny Sandström och axlar nu rollen som Brand Director.

I ett pressmeddelande skriver Dermaome att Fanny Sandström valdes ut bland annat för sin stora erfarenhet av e-handel, sociala medier och influencermarknadsföring.

Annons

Det ska bli fantastiskt kul att få ansluta till Löwengrip Beauty-teamet. Från tidigare arbetsplatser har jag sett hur konsumenternas krav på såväl varumärken som produkter ökar och där har Löwengrip Beauty verkligen satsat rätt från start. Jag har en bred erfarenhet att kommunicera direkt med den medvetna skönhetskonsumenten i digitala kanaler och att arbeta i en snabbrörlig organisation. Med det i bagaget ser jag fram emot att fortsätta bygga Löwengrip Beauty som ett starkt och innovativt skönhetsvarumärke, säger Fanny Sandström i ett pressmeddelande.

Sandström kommer närmast från rollen som vd på Glossybox, där hon var med och byggde upp företagets nordiska verksamhet. Just tillväxt på nordisk nivå blir ett av Fanny Sandströms viktigaste ansvarsområden på det nya jobbet.

Vi är väldigt glada att vi har rekryterat talangen Fanny som på kort tid lyckats bygga upp Glossybox i Norden. Hon har visat på starkt entreprenörskap och kan leda bolag med hög digital närvaro hos konsumenten. Att hon dessutom byggt upp en kompetensbank över vad nordiska konsumenter gillar inom skönhet är en stor bonus för Löwengrip Beauty som ska ligga i framkant på det området, säger Erika Bennerholt, vd på Dermarome.

Annons