Wesports Group tar i och med förvärvet över varumärket Void, inklusive tillhörande immateriella rättigheter, webbplats och digitala domäner. Dessutom förvärvar bolaget befintligt lager till bokfört värde.
Det strategiska partnerskapet innebär att USWE blir ett prioriterat varumärke i Wesports Groups försäljningskanaler. Wesports kommer att driva marknadsförings- och försäljningsinitiativ för att öka synligheten och försäljningen av USWE:s produkter. I gengäld kommer USWE att stötta Wesports Group med produktutveckling och inköp kopplat till Voids nuvarande sortiment.
Försäljningen av Void är ett strategiskt drag som låter USWE fokusera på våra kärnvarumärken – USWE och Giant Loop – vilka båda växer starkt, säger Jacob Westerberg, vd för USWE Sports.
Vi är glada att se Void utvecklas vidare inom Wesports Group, som har rätt plattform och kapacitet att skala upp varumärket. Samtidigt ser vi fram emot vårt strategiska samarbete.
Ted Sporre, vd för Wesports Group, kommenterar:
Void är ett välkänt varumärke inom cykelvärlden, med unik design och en tydlig identitet. Vi ser stor potential i att växa Void inom vår portfölj. Vi är också entusiastiska över att samarbeta med USWE framöver.
Wesports Group, en nordisk specialistgrupp inom sportutrustning, har nu en omsättning på 2,6 miljarder kronor (rullande) och driver bland annat Nordens största cykelspecialist, Spobik, som förvärvades 2020.