Marknadsplatsen plockar in 420 miljoner kronor i ny runda

"Kan frigöra ännu mer potential".

Den brittiska marknadsplatsen OnBuy grundades 2016. Idag har man över 36 miljoner produkter, inom elektronik, skönhet, hem, trädgård, leksaker och babyartiklar, från mer än 7000 verifierade säljare.

OnBuy har på fyra år vuxit till en omsättning på cirka 1,8 miljarder kronor, skriver man i ett pressmeddelande. Bolaget har plockat in cirka 95 miljoner kronor i totala investeringar, men nu gör man sin största finansieringsrunda någonsin och kammar hem 35 miljoner pund, cirka 420 miljoner kronor, i en ny runda. De som investerar är bland annat norska Bring, Norway Post samt Klarnas vice vd Knut Frängsmyr.

Annons

Efter att ha följt OnBuy under en länge tid, är jag väldigt imponerad och inspirerad av hur de sätter sina kunder först. OnBuy och teamet har stora tillväxtmöjligheter framför sig, och jag är glad att jag är inbjuden till att delta i denna resa, säger Knut Frängsmyr.

Det nya kapitalet kommer att användas till att vidareutveckla plattformen, förbättra produktinfrastrukturen och ta fram en konsumentapp. Man ska även signa nya partnerskap och ta sig an en global expansion.

Den här investeringen gör att vi kan frigöra ännu mer potential och ta OnBuy till nästa nivå med en ännu bättre och lättare plattform att använda. Vi har kommit så här långt med hjälp av våra tidiga affärsänglar, vårt fantastiska team, våra betrodda återförsäljare och naturligtvis alla våra fantastiska kunder. Men vi är inte klara än. Vi är här för att höras, utmana gamla vanor och ändra det digitala marknadslandskapet för alltid, säger Cas Paton, grundare och vd för OnBuy.

Annons