Matuppstickaren nallar från Linas Matkasse: ”En viktig kugge”

Redan passerat volymerna från ifjol.

Picsmart har som mål att göra mat på nätet mer lokal. Företaget startades i Stockholm 2019 och under förra året växte man med hela 500 procent. Och under första kvartalet i år rapporterar bolaget att man redan passerat volymerna för hela förra året.

LÄS ÄVEN: Passerade 4 miljoner i Stockholm – nu väntar stor expansion

Annons

Med stark tillväxt kommer förstås behovet av fler anställda och nu rapporterar matuppstickaren att man rekryterat en ny CMO. Den som får rollen är Ulrika Wallin, som närmast kommer från motsvarande tjänst på Linas Matkasse.

Vi är väldigt glada att nu ha rekryterat Ulrika som vår nya CMO. Ulrika har lång erfarenhet från en rad ledande positioner i bolag som Linas Matkasse Group, TV4, C More, Tele2 och MTG. Ulrika kommer vara en viktig kugge i det fortsatta arbetet med att bygga Picsmart till den ledande aktören i Norden inom vår kategori, kommenterar Christopher Heybroek, vd på Picsmart.

"Bidrar till levande samhällen"

Tanken bakom Picsmart är att kunderna e-handlar från sina lokala butiker och får leverans via elfordon inom 45 minuter.

Jag tycker verkligen om Picsmarts affärsmodell; supersnabba leveranser med fossilfria fordon och det faktum att Picsmart arbetar med befintliga fysiska butiker och bidrar till att tömma deras hyllor istället för att bygga egna lager. Det minskar matsvinnet och bidrar till levande samhällen där fysisk handel finns kvar. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet leda omställningen av en hållbar, effektiv och lokal e-handel inom dagligvarubranschen, säger Ulrika Wallin.

Ulrika Wallin börjar på Picsmart i augusti.

Annons