Miinto nuddar 2 miljarder – vill bli globala

Stark försäljning i Tyskland ligger bakom succén.

Den danska modeportalen Miinto redovisar en omsättning på motsvarande 1,91 miljarder kronor, en ökning med över 50 procent, för det brutna räkenskapsåret 2020-2021.

Det kan jämföras med motsvarande 1,25 miljarder under föregående räkenskapsåret. Det framgår av ett pressmeddelande.

Annons

Försäljningen på 13 marknader uppvisar rekordtillväxt, där över hälften av intäkterna härrör utanför huvudmarknaden Skandinavien.

Våra nya marknader växer betydligt snabbare än väntat. Tyskland rankas för närvarande som vår femte största marknad och våra förväntningar indikerar att detta kommer att vara vår största marknad redan nästa år, kommenterar Jake Petersen Managing Director på och delägare i Miinto.

Redan 2020 passerade Miinto milstolpen på närmare motsvarande 1 miljard. Nu närmar sig bolaget nästa mål på 2 miljarder.

Med den positiva utveckling vi upplever för tillfället kommer vi att arbeta med att expandera till en ny kontinent nästa år. Detta kräver mycket, men vi tror att detta kommer att vara möjligt så länge allt går enligt planen.

Annons