Möbeljätten nära 150 miljoner – siktar internationellt med ny CMO

Norge först ut.

E-handelsföretaget Sweef Furniture, grundat 2011 av Ludvig Ungewitter och Jacob Notlöv, hade att riktigt starkt 2021 med en omsättningsökning från 95 miljoner, 2020, till 145 miljoner kronor i fjol. Under 2021 investerade även riskkapitalbolaget Eequity i Sweef, som står för Swedish e-furniture.

Efter ett år med en tillväxt på över 50 procent så meddelar Sweef att man nu stärker upp med en ny Chief Marketing Officer. Den utvalde nallar man direkt ifrån Arla Foods och hon heter Cecilia Sundqvist. Hon ska vara expert inom varumärkesstrategi, marknadsledning och kommersiell marknadsföring.

Annons

Det ska bli väldigt roligt att ansluta till Sweef i denna expansiva fas. Jag är imponerad över det företag och varumärke som Ludvig och Emma har skapat tillsammans med teamet, säger Cecilia Sundqvist.

Sweef meddelar att siktet nu står inställt på nya marknader.

Det är med spänning och ödmjukhet jag ser fram emot att leda marknadsteamet på den internationella lanseringsresan. Vårt fokus kommer att ligga på att ytterligare förstärka varumärkespositionen, att skapa struktur och processer för att ge ännu bättre förutsättningar för tillväxt, och att fokusera på uppföljning för att kunna erbjuda våra kunder en ännu bättre upplevelse på till exempel hemsidan och i sociala medier, säger Cecilia Sundqvist.

Första steget på den internationella resan är norska Sweef.no och i vår ska företaget även öppna ett nytt showroom i centrala Oslo.

Annons