Möbelkedja breddar sig: ”Kommer att öka tillväxten”

Över 30 butiker redan.

I slutet av 2018 förvärvade detaljhandelskoncernen Electra-gruppen franchisebaserade möbelkedjan EM Home. Målet var att satsa och utveckla företagets e-handel, affärssystem och logistik, och så sent som i augusti lanserades EM Homes nya e-handel.

LÄS ÄVEN: Möbeljätte öppnar e-handel och välkomnar fyra nya butiker

Annons

Samtidigt expanderade kedjan genom att förvandla fyra mindre möbelbutiker i Bromölla, Karlskrona, Alvesta och Växjö till EM Homes koncept.

Vi är glada att ha kommit i dialog med så många duktiga entreprenörer, som ser potential och möjligheter i det vi håller på att bygga upp. Vi ser positivt på framtiden och kommer att öka tillväxten under året med fler butiker runt om i Sverige, säger Per Sjölin, kedjeledare för EM Home, i ett pressmeddelande.

Idag summerar EM Home totalt 34 butiker i Sverige och Åland, men redan i sommar kommer ytterligare två affärer att bli en del av kedjan. De nya butikerna ligger i Antnäs och Boden.

Vi är övertygade om att ett starkt kedjevarumärke är en förutsättning för att kunna driva sin verksamhet framöver. Med EM Home får vi ett känt varumärke och tillgång till flera funktioner som till exempel bra affärssystem. Vi får även tillgång till Electras logistikapparat samtidigt som vi kan utveckla verksamheten efter våra lokala förutsättningar, säger Tomas Sundqvist och Björn Kempe, ägare av de två butikerna som kommer att bli en del av EM Home.

Annons