Livly, som grundades 2011 av Lisa Carrol, har etablerat sig som ett välkänt varumärke för barnkläder i det övre prissegmentet. Med den nya vd:n Alexandra Adler Lundahl är målet att accelerera företagets tillväxt och stärka den internationella närvaron. Alexandra beskrivs som en strategisk och resultatdriven ledare med dokumenterad erfarenhet av att bygga varumärken och driva tillväxt, bland annat genom att utveckla nya försäljningskanaler.
Företagets uttalade ambition är att kombinera grundaren Lisa Carrols kreativa vision med Alexandra Adler Lundahls kommersiella ledarskap.
Samtidigt som bolaget satsar framåt visar det senast tillgängliga bokslutet, för 2023, en mer komplex ekonomisk bild. Företagets omsättning ökade med 6,8 procent till nästan 41,6 miljoner kronor, från 38,9 miljoner kronor föregående år.
Men trots den ökade försäljningen vände resultatet från en vinst till en betydande förlust. Nettoresultatet landade på minus 757 000 kronor, en kraftig försämring jämfört med vinsten på 66 000 kronor året innan.
Under samma period minskade det egna kapitalet med 10,6 procent, medan de kortfristiga skulderna ökade med över 35 procent. Antalet anställda ökade från 13 till 20 personer, en ökning med nästan 54 procent.
Information från Bolagsverket register visar att Livly har nyttjat möjligheten till tillfälliga skatteanstånd. Per den 1 september 2025 uppgick det kvarvarande anståndsbeloppet till nästan 5 miljoner kronor. Under det senaste året har dock beloppet successivt minskat från som högst 6,6 miljoner kronor.
I kommentarer till boksluten för de tre senaste åren (2021, 2022 och 2023) framgår det att "betalning av skatter och/eller avgifter har ej skötts korrekt".
Företaget har inget aktuellt skuldsaldo hos Kronofogden. Däremot visar en granskning av historiken att det funnits ett antal ansökningar om betalningsföreläggande från bland andra PostNord och Telia under 2023 och 2024. Samtliga dessa ansökningar har dock återkallats.