ANNONS

Mustascher och osynliga slipsar i kampen mot cancer

Mustascher och osynliga slipsar i kampen mot cancer

Idag börjar Movember 2016, kampanjen som samlar in pengar mot de vanligaste cancerformerna för män.

ANNONS

Oktober är månaden då världen kraftsamlar mot bröstcancer och vi uppmärksammade bland annat Madladys kampanj #Boobiepwr där 10 procent av försäljningen gick till kampen mot bröstcancer.

Nu är november här. En månad som på senare år blivit synonymt med att män odlar mustasch för att uppmärksamma sjukdomar som drabbar män. Som prostatacancer, testikelcancer och psykisk ohälsa.

Men det är inte alla som kan, eller vill odla, en mustasch för att visa sitt stöd. Därför har skjorttillverkaren Eton tagit fram en accessoar som alla kan bära i november och under resten av året: The Invisible Tie.

– The Invisible Tie är en enkel och symbolisk handling för både vana och ovana slipsbärare. Den ger en tydlig ingång till att prata om svårupptäckta sjukdomar som prostatacancer, och viktigast av allt – den uppmärksammar vikten av att upptäcka det i tid, säger Johan Falk, Brand Director på Eton.

Vuxen.se skänker pengar

Precis som namnet ger en hint om så är The Invisible Tie en osynlig slips som medföljs av en tillhörande slipsnål som påvisar slipsens existens, och som kan bäras av både män och kvinnor.

Slipsen går att köpa online och kostar 245 kronor där överskottet oavkortat går till Movember Foundation. En stiftelse som sedan starten 2003 samlat in mer än 440 miljoner pund och finansierat mer än 1 200 projekt som fokuserar på prostatacancer, testikelcancer och förebyggande av självmord.

Och Eton är inte ensamma om att samarbeta med Movember Fondation. Vuxen.se vill också dra sitt strå till stacken och tillsammans med Manspodden skänker man majoriteten av podcastens sponsorintäkter till stiftelsen under hela november.

– Det känns extra bra att kliva in i ett samarbete där vi gemensamt bidrar till att stödja Movember. Manspodden har ett unikt koncept och en viktig målgrupp som vi gärna vill nå och som vi vet uppskattar våra produkter, säger Michael Ahlén, VD på Purefun Group som driver Vuxen.se.

ANNONS
Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se