Search
Close this search box.
ANNONS

My Perfect Day förvärvas av mediejätten - "känns som en saga"

Fredrik Blomqvist, Pauline Grindvall och Bodil Ericsson Torp
Foto: Fredrik Persson
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Kan inte tänka mig en mer klockren köpare".

ANNONS

Snabbväxaren My Perfect Day, e-handlaren som specialiserat sig på dekorationer och detaljer för festliga tillfällen, har hamnat i nya händer. Det är Aller media som förvärvar bolaget, som under 2019 omsatte 21 miljoner kronor och gjorde ett resultat på 406 000 kronor.

Jag är mycket imponerad över den tillväxtresa som Pauline Grindvall skapat med My Perfect Day på kort tid. Tack vare Paulines driv som entreprenör och hennes fingertoppskänsla för vad kunderna vill ha, har bolaget idag en unik position på marknaden med sitt starka varumärke, breda sortiment och lojala kundkrets. Genom förvärvet stärker vi vår ställning på marknaden och vi ser en självklar synergi med våra trogna målgrupper. Jag välkomnar varmt Pauline och hennes team till vårt bolag och ser fram emot vår resa tillsammans, säger Bodil Ericsson Torp, koncern-vd på Aller media, i ett pressmeddelande.

Nu ska My Perfect Day, som grundades 2014 i Karlstad, expandera i Norden och siktet är högt ställt med en ny ägare i ryggen. Tanken är att bolaget ska bli ledande på hela den nordiska marknaden.

Jag startade bolaget själv i en bokhylla hemma i sovrummet för drygt sju år sedan. Att få vara med om den här tillväxtresan och nu sälja till Aller media känns lite som en saga. Min vision har alltid varit att bolaget ska bli störst i Norden inom sin nisch. Med Aller media som ägare är vi nu definitivt redo att göra verklighet av den visionen. De har en tydlig och dedikerad målgrupp som går hand i hand med vår. De har redan den nordiska närvaron, massor av kompetens och insikterna som kommer ta My Perfect Day till nya höjder. Jag kan inte tänka mig en mer klockren köpare av bolaget, säger Pauline Grindvall, grundare och vd för My Perfect Day.

Aller media kommer nu att använda sina kanaler för att ge nyförvärvet extra draghjälp på resan mot att bli den största spelaren.

Varje år når vi på Aller media tre miljoner kvinnor över hela Sverige, många av dem når vi flera gånger om dagen, genom våra olika varumärken och kanaler inom intresseområden som livsstil, matlagning och inredning. Tillsammans med My Perfect Day kan vi dra nytta av vår räckvidd och förse våra läsare, följare och lyssnare med relevanta produkter, säger Fredrik Blomqvist, e-handelschef på Aller media.

Dela artikeln: