NA-KD går offline och in på sin första marknad utomlands

"Kommer att få ut maximalt av denna placering".

Det renodlade e-handelsföretaget NA-KD har sedan en tid till baka fått upp ögonen för den fysiska handeln. Senast öppnade modeaktören en popup-butik i Malmö, och nu ska NA-KD öppna sin första popup-butik utomlands i Köpenhamn.

LÄS ÄVEN: NA-KD öppnar ännu en pop-up – ska balansera e-handelslagret

Annons
Annons

Vi säljer våra produkter till 1000 fysiska butiker i Europa. Den största delen är fortfarande online, vilket såklart är vårt fokus, men vi ser att det här är väldigt varumärkesbyggande och vi har en stark kundbas i Köpenhamn-området, säger Magnus Hjörne, medgrundare till NA-KD.

Valet föll på den danska huvudstaden och med hjälp av byrån Gate46 fick NA-KD ett centralt läge på Købmagergade 42. Den första november kommer butiken att slå upp sina dörrar och välkomna in allmänheten.

Men företagets satsning på fysisk expansion utanför Sveriges gränser tar inte slut där. Redan nu blickar företaget åt den tyska och holländska marknaden.

Så som jag känner NA-KD så kommer de få ut maximalt av denna placering. Jag ser verkligen fram emot att se hur lång kön är när de öppnar, säger Mikael Bruun, Head of Global Expansion Management på Gate46, i ett pressmeddelande.

Vi letar redan nya lägen i de största städerna i Tyskland och Holland och vi är övertygade om att det kommer finnas många bra möjligheter där.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!