Naturkompaniet lägger vantarna på e-handelskoncern: “Muskler”

Och två fysiska butiker.

Naturkompaniet meddelar att man lägger vantarna på Exist Internet som driver flera norska nätbutiker, till exempel fjellrevenshop.no och aclimashop.no. Bolaget verkar fokusera på att driva olika varumärkesbutiker i Norge.

Naturkompaniet AS köper nu 100 procent av aktierna i Exist Internet AS, Fjellshop AS och Fjellshop Tromsø AS. Och anledningen är enkel. Naturkompaniet vill stärka sin position i Norge. Fjellshop är två friluftsbutiker i Lillehammer och Tromsø.

Annons

Vi är mycket glada över att det här avtalet är klart och att vi med det både stärker vår norska organisation och butiksnärvaro i två viktiga städer med fantastisk natur i närområdet. Våra värderingar och syn på både hållbarhet och kundservice matchar perfekt. Under hösten kommer integrationen mellan företagen att genomföras och vi ser fram emot att välkomna både gamla och nya kunder till butikerna, säger Henrik Hoffman, vd för Naturkompaniet.

Mons Sveberg, som är verkställande direktör och ägare av Exist Internet AS och Fjellshop AS, är också mycket nöjd med affären.

Exist Internet AS och Fjellshop AS kommer att gå in i en gedigen apparat och bli en del av ett välkänt varumärke i och med avtalet. Vi vill ha bättre muskler för att bygga en kedja för hela landet och inte minst säkra de lokala jobben. Dessutom kommer vi att kunna fokusera på de uppgifter vi är bäst på. Vi är mycket glada att vi har fått detta samarbete på plats, säger Mons Sveberg.

Naturkompaniet är ett dotterbolag till Frilufts Retail AB, som är en del av Fenix ​​​​Outdoor AG, noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Köpeskillingen avslöjas ej.

Annons