Nelly i ny RFSL-kampanj – vill se långsiktigt samarbete

Auktionerar ut skor på Tradera.

Det är andra året i rad som modevarumärket Nelly.com och NLY MAN samarbetar med RFSL Ungdom, inför Prideveckan i Stockholm.

LÄS ÄVEN: Nelly lanserar Pride-kampanj - skickar vinsten till RFSL

Annons

Ett tjugotal sociala medier-profiler deltar i kampanjen som går under namnet #freelove. De som är med är bland andra youtubern Thomas Sekelius och kolumnisten Frida Söderlund. Varje profil har fått dekorera ett par sneakers på temat #freelove, som sedan kommer att auktioneras ut på begagnatsajten Tradera. Vinsten från auktionen samt 10 procent av en veckas försäljning av skomodellen Chunky Sneakers kommer att doneras till RFSL Ungdom, från Nelly.com.

- För att lyfta tema identitet, mångfald och visibilitet ville vi addera en kreativ del till årets workshop. Där vi lät de medverkande uttrycka vad #freelove innebär för just dem. Auktionerna är en naturlig förlängning för att sprida budskapet och supporta RFSL Ungdoms viktiga arbete, säger Tuss Odin Ekman, Head of Brand för Nelly.com och NLY MAN, till Ehandel.se.

Enligt Tuss Odin Ekman ser företaget långsiktigt på sitt samarbete med RFSL Ungdom. Genom att använda sig av olika koncept och aktiviteter vill man sprida budskapet kring #freelove.

- RFSL Ungdoms vision är en värld fylld av kärlek och respekt, där alla hbtqi-ungdomar är, lever och uttrycker sig som de själva vill. Organisationen arbetar för att skapa mötesplatser där ungdomar upp till 30 år kan träffas, dela erfarenheter och vara sig själva. Nelly.com och NLY MAN talar liksom RFSL Ungdom till en ung målgrupp. Vi står bakom deras vision, säger hon till Ehandel.se.

Annons