Nike lanserar prenumerationstjänst för barnskor

Ger sig in i konkurrensen.

Det internationella skoföretaget Nike meddelar nu att de ska satsa på en prenumerationstjänst för barnskor. De är en i raden av stora företag som nu hakar på trenden med just prenumerationsboxar. Amazon och Walmart har sedan tidigare skapat liknande tjänster, för kläder och skor.

Senast kunde vi på Ehandel berätta om att retailjätten Urban Outfitters lanserar en prenumerationstjänst där kunden kan hyra kläder.

Annons

LÄS ÄVEN: Retailjätte börjar med uthyrt mode – siktar på 475 miljoner första året

Ska underlätta för småbarnsföräldrar

Nikes prenumerationstjänst, som har premiär nu i augusti då den lanseras i USA, riktar sig till barn i åldern två till tio år. Tanken är att tjänsten ska underlätta för småbarnsföräldrar och göra det enklare för dem att handla nya skor till sina barn.

När vi erbjuder skor, försöker vi alltid svara på frågan: vad vill barn ha? Men en lika viktig fråga är: vilken typ av upplevelse erbjuder vi deras föräldrar? Vi vill göra shopping av skor lika bekvämt för dem, säger Dominique Shortell, som är ansvarig chef för Nike Adventure Clubs produktupplevelse, i ett pressmeddelande.

Kunderna kommer att kunna välja mellan olika slags prenumerationer, beroende på hur många skor de vill ha hem. Själva boxen kommer att vara skräddarsydd efter kunden, med bland annat barnets namn på utsidan av lådan. Enligt CNBC kan det här vara det första vi ser av Nikes satsning på prenumerationstjänster, och möjligtvis kommer företaget att utöka tjänsten med fler boxar framöver.

Annons