Nu säljer hon sin e-handelsbebis: “Sugen på att göra något annat”

"Det kan bli så stort".

Vi har tidigare berättat om Jessica Lingonstierna och hennes varumärke Acquo of Sweden. Företaget som startades 2015 har återupplivat en exklusiv gummistöveldesign, från 70-talet, och säljer numera till ett 40-tal olika länder via egen e-handel.

LÄS ÄVEN: Hon återupplivar gammalt stövelmärke på nätet

Annons

Nu berättar dock Jessica Lingonstierna att hon är redo att sälja bolaget.

Varför säljer du?

Jag har arbetat med detta bolag alldeles själv i snart 7 år och är sugen på att göra något annat. Det kan bli så stort och produkten är så unik, men det är svårt att få det större än vad jag har fått det till utan resurser till marknadsföring och produktutveckling, svarar hon.

Jessica berättar samtidigt att hon tycker att det är otroligt att de fått kunder i hela världen utan att ha lagt pengar på traditionell marknadsföring. Även om bolaget förstås gjort en hel del andra insatser som att exempelvis ta fram en bok om gummistövlarna i fråga.

Hur har bolaget påverkats av pandemin och oroligheterna i omvärlden?

Inget alls direkt. Jag har legat på en omsättning mellan cirka 600 000 kronor och 1 miljon varje år från starten fram till nu.

Vem skulle du vilja se som köpare?

Helst någon som kan skala upp bolag och någon som kan e-handel, då detta kan bli så stort. Det skulle vara kul om mitt bolag blev ett megastort märke i hela världen, som jag vet att det kan bli.

Annons

Finns det några nya e-handelsplaner du funderar över?

Nej, nu är jag väl arbetslös efter detta. Jag har inga planer alls i dagsläget, skriver Jessica med en glad smiley.

Annons