Ny e-handel ska ta krisande kedjan till nästa nivå

"Ett viktigt första steg för att kunna driva vår e-handel framåt".

Teknikmagasinet har haft några turbulenta år med rekonstruktion, konkurser och ett antal ägarbyten. Sedan i mars 2022 ägs kedjan av det norska återbruks- och mobilföretaget Release AS, som snabbt pekade ut e-handeln och reparation av mobiltelefoner som hörnstenar för att nå en lönsam affär.

Nu meddelar Teknikmagasinet att man har gjort ett totalt omtag av sin e-handel med en ny sajt. Förutom en ny design och teknisk lösning, har kedjan lagt stort fokus på att lyfta fram sin försäljning av begagnade mobiler samt mobilreparationer i den nya e-handeln.

Annons

I och med förändringarna som gjorts hoppas vi kunna accelerera försäljningen av begagnade enheter, genom smidigare kundresor och mer inspirerande innehåll. En del jobb kvarstår fortfarande, men lanseringen är ett viktigt första steg för att kunna driva vår e-handel framåt, med helt nya tekniska förutsättningar på plats, berättar Sema Schmidt, CCO & Head of ECom på Teknikmagasinet.

Modern och nostalgisk

Förutom en ny e-handel har Teknikmagasinet även gett sin grafiska profil ett ansiktslyft. Många konsumenter har nostalgiska minnen av Teknikmagasinet. Tidigare var butikerna en plats där man kunde hitta udda och roliga tekniska prylar. Men nu har kedjan skiftat fokus.

De senaste åren har Teknikmagasinet satsat allt mer på teknik och mobiltelefoni och framöver är förhoppningen att kedjan ska upplevas mer modern. Men utan att man ska tappa bort den nostalgiska känslan.

Det fanns ett behov av att förtydliga Teknikmagasinet som en destination för begagnade enheter, mobilreparationer och andra tekniska livsstilsprodukter, säger Sema Schmidt och fortsätter:

Viktigt i det kreativa arbetet har varit att behålla Teknikmagasinets kärna, att skapa glädje genom teknik, vilket bolaget gjort sedan 1989. Teknik ska vara roligt och inspirerande.

Annons