Nytt influencer-varumärke lanserar e-handel: ”Sålde över förväntan”

"Tidigt visat på stor potential".

Hubso, företaget som hjälper influencers bygga e-handelsföretag och varumärken, släpper nu en ny satsning tillsammans med en färsk profil i bolagsportföljen. Den som signat med Hubso är influencern och realityprofilen Josephine Qvist, som bland annat är känd från TV-programmet “Ex on the beach” och podden “Sweet but psycho”. Det var Influens.se först med att rapportera.

Josephine Qvist klev ombord hos Hubso redan för ett år sedan, och planen var från start att tillsammans lansera ett nytt skönhetsvarumärke. I en tidigare rapport spikade Hubso lanseringen till slutet av 2021, men så blev inte fallet. Hubso har ännu inte avslöjat vad som hände och varför lanseringen sköts upp ett halvår, till nu.

Annons

Så nu är vi här. Varumärket har döpts till Viq Beauty, och e-handeln bär samma namn Viqbeauty.com. Den första produkten är en parfym framtagen av influencern. E-handeln har krokat arm med Klarna, och vad vi kan se skickas inte parfymen till en adress utanför Sveriges gränser.

Försäljningen startade officiellt den 30 maj klockan 18.00, en lansering som ska ha varit mycket framgångsrik enligt Hubso.

Vi ser stor potential i partnerskapet likväl segmentet som man valt att fokusera på, skriver Josefine Abrahamsson, vd på Hubso, i ett pressmeddelande och fortsätter:

Josephine och varumärket har tidigt visat på stor potential och nu börjar arbetet med att ta nästa steg tillsammans. Den första lanseringen var parfymen Idyllic, vilken har sålt över förväntan.

Josefine Qvist själv meddelar att hon är taggad på samarbetet med Hubso, samt att utveckla sitt nya varumärke.

Det känns otroligt kul att vara igång och med ett så positivt mottagande av den första produkten, ser jag verkligen fram emot att vidareutveckla affären tillsammans med Hubso, säger hon.

Under 2021 ökade både omsättningen och resultatet i Josephine Qvists egna bolag, som fakturerar för hennes influenceruppdrag, med nära 1000 procent. Intäkterna landade på 8,1 miljoner kronor, samtidigt som rörelseresultatet uppgick till 6 miljoner.


Vill du läsa mer om influencer marketing?
Håll koll på de senaste branschnyheterna via Influens.se

Annons

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!