E-handelsjätten Zalando redovisade under tisdagen en stark tillväxt och förbättrad lönsamhet för det första kvartalet 2025 och bekräftade samtidigt sin helårsprognos.
Bolaget förväntar sig en tillväxt i både bruttovaruvärde (GMV) och intäkter med 4 till 9 procent jämfört med 2024, samt ett justerat rörelseresultat (EBIT) i intervallet 530 till 590 miljoner euro. I prognosen har man dock inte tagit hänsyn till effekterna från det planerade förvärvet av plattformen About You.
En av de viktigaste pelarna i Zalandos strategi är differentiering genom kvalitet - både i de varumärken och produkter vi erbjuder och i hela den upplevelse vi ger kunderna. Samtidigt arbetar vi för att bygga starkare och mer meningsfulla relationer med våra kunder genom att se till deras behov under hela resan med oss, säger Fabio Baum, General Manager för Norden och Benelux på Zalando.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel