Hundlands senaste årsredovisning, för räkenskapsåret 2024/2025 (juli-juni), visar en omsättningsökning på över 130 procent till 15 miljoner kronor. Samtidigt ökade rörelseresultatet med drygt 70 procent, till 1,1 miljoner kronor.
Den starka utvecklingen följer på ett redan framgångsrikt föregående år och "bekräftar bärkraften och effektiviteten i bolagets affärsmodell". Tillväxten beskrivs som bred, med en stabil utveckling i Sverige och en betydande expansion på den europeiska marknaden, där Tyskland utgör den största enskilda marknaden utanför hemlandet.
Under året har antalet order mer än fördubblats, samtidigt som det genomsnittliga ordervärdet ökade med 11 procent. Företaget lyfter även fram en ökning av återkommande kunder med 110 procent, vilket de menar "understryker bolagets förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer och upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet".
Företagsförsäljningen växer
En annan noterbar utveckling är den kraftiga tillväxten inom B2B-segmentet, där försäljningen till återförsäljare har tiofaldigats och nu står för drygt tio procent av den totala omsättningen. Även försäljningen via organiska kanaler har visat en stark utveckling, där intäkter genererade via nyhetsbrev ökade sexfaldigt jämfört med föregående år.
För att möta tillväxten har organisationen stärkts. Antalet heltidsanställda har ökat från en till två under räkenskapsåret. Grundaren Anna-Karin Trydegård har tillträtt en roll som ansvarig för produkt och varumärke.
Detta har bidragit till ett bredare och förbättrat produktutbud samt till den övergripande tillväxten, skriver företaget.