Ökar takten i e-handelssatsningen – ”tjänsten är efterfrågad”

"Helt rätt i tiden".

Redan i början av sommaren stod det klart att Hemköps e-handel hade fått ett uppsving i samband med coronapandemin. Sedan dess har intresset legat på en fortsatt hög nivå och nu meddelar företaget att e-handelssatsningen kommer att rullas ut i högre takt än vad som var tänkt från början.

I höst kommer totalt 20 Hemköp-butiker att börja med e-handel.

Annons

Tjänsten är efterfrågad och därför har vi snabbat på utrullningen, säger Fabiola Wikström, e-handelschef Hemköp, i ett pressmeddelande.

"Ökad efterfrågan"

Utökningen innebär att totalt 40 Hemköp-butiker kommer att vara med e-handel vid årets slut. Varorna beställs på företagets hemsida och hämtas sedan upp i den aktuella butiken. Först ut bland höstens lanseringar är butikerna Hemköp Kinna och Stora Höga.

Under våren har vi sett en ökad efterfrågan att få maten plockad så satsningen ligger helt rätt i tiden, säger Stefan Jagebro, handlare Hemköp Kinna.

LÄS ÄVEN: Orderexplosion i Hemköps e-handel: "Vi har tagit stora steg"

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!