ANNONS

Pär Svärdsons och Margaux Dietz varumärke läggs ned: "Ville åt olika håll"

Margaux Dietz och Pär Svärdsons satsning är snart ett minne blott

"Kommer ej fortsätta vara aktivt".

ANNONS

Margaux Dietz skönhetssatsning, varumärket X By Margaux, verkar vara över. Bolaget drevs tillsammans med e-handelsstjärnan Pär Svärdson. Men enligt Breakit kom duon inte överens och två år efter starten går varumärket i graven.

Bolaget bakom X by Margaux, som drivits tillsammans med Pär Svärdson, kommer ej att fortsätta vara aktivt längre. Nya spännande projekt ligger i pipen och Margaux kommer fokusera på dessa, skriver försäljningschefen, Miriam Leijala, till sajten.

Margaux Dietz själv har också kommenterat beslutet. Hon menar att det egna intresset helt enkelt inte längre fanns där.

Jag har valt tillsammans med min kompanjon att avveckla bolaget. Det bestämdes för ganska så längesen. Det är därför det inte har kommit några nya produkter. Vi ville åt olika håll. Det viktigaste med att jag har avvecklat X By Margaux är att det kanske inte var exakt det som jag brann för. Och det kanske inte var precis rätt i tiden. Men det är inget misslyckande. Företaget har gått jättebra och jag är så glad att jag har lärt mig massor på vägen, säger hon.

LÄS ÄVEN: Influencern tog hjälp av Pär Svärdson – slog 2,5 miljoner på 5 månader

Nils Lund
nils@ehandel.se