Påsarna lyfter e-handlaren – står snart för halva volymen: ”Starka”

"Vi ser en ökande efterfrågan".

Haypp Group, som säljer snus på nätet, fortsätter att visa upp starka siffror. Så även för årets första kvartal då bolagets nettoomsättning ökade med 22 procent till 781 miljoner kronor (640). Samtidigt redovisar man ett justerat rörelseresultat (EBIT) på 18,2 miljoner kronor för perioden.

Inflationstrycket har hittills haft begränsad påverkan på vår totala utveckling och vi ser en ökande efterfrågan från konsumenter som söker säkrare nikotinalternativ till attraktiva priser, säger Gavin O'Dowd, vd och koncernchef för Haypp Group i en kommentar.

Annons

Produktkategorin nikotinpåsar fortsätter att vara en storsäljare för e-handlaren. Under årets första tre månader ökade försäljningen av nikotinpåsar med 41 procent, och står nu för nästan hälften av försäljningsvolymen.

Vi fortsätter att göra starka framsteg i omvandlingen till denna snabbt växande produktkategori, som nu står för 45 procent av den totala volymen, kommenterar Gavin O'Dowd.

Annons