Pocket Shop säljer svårsålda tegelstenar på nätet

Market har intervjuat VD:n för Pocket Shop, Per Sjödell, om deras nya webbutik. I rubriken står följande citat "Vi tittar inte på vad andra gör" vilket vid första anblick inte verkar speciellt ödmjukt. När man fortsätter läsa intervjun med Per förstår man dock att de inte är helt ute och cyklar. De har istället för att följa strömmen valt att gå sin egen väg. Den väg de har valt kretsar kring deras kärlek till böcker, något som borde vara ett vinnande koncept.

Deras nätbutik har t.ex. kategorier som "Vi gillar", "Skulle bli en grym film", "Svårsålt", "Tegelstenar" och många fler annorlunda avdelningar. Om detta fungerar i praktiken vet vi givetvis inte men det är kul att se ett företag som vågar gå sin egen väg. Deras nätbutik som ni finner här, är i vårt tycke även snyggt designad.

Annons

Per berättar även för Market hur de har tänkt jobba med sociala medier. De vill ha en personlig ton och en aktiv dialog kring böcker.

"Försäljningspotentialen är stor, men minst lika viktigt är att bygga lojalitet, hjälpa kunder och därmed få en synergi mellan sociala medier och fysiska butiker", säger Pocket Shops vd Per Sjödell.

När vi läser intervjun faller våra tankar tillbaka på Gary Vaynerchuks tal på Nordic eCommerce Summit, detta eftersom mycket av det Per säger reflekterar Garys tankar kring sociala medier och att sälja på nätet.

Vi hoppas att de lyckas med sin webbsatsning. Här finner ni intervjun.

Annons