Polhus ställda av Black Friday-triumfen: ”Vi är förvånade”

Försäljningssucé trots lågsäsong.

Black Friday fick oanat positiva konsekvenser för Polhus, som annars är inne i sin lågsäsong. Oscar Troedson, vd för Polhus, beskriver Black Weekend som ”helt fenomenal”.

Det började med att vi i fredags sålde för över 2,6 miljoner kronor och hela helgen bjöd på en försäljning om strax över 3,5 miljoner. Spridningen har varit bra med allt från lekstugor, badtunnor och förråd till garage och friggebodar. Bäst har våra bastustugor sålt, berättar han för Ehandel.

Annons
Annons

Faktum är att man överträffade den egna budgeten riktigt rejält. En äkta solskenshistoria i novembermörkret.

Detta var en dubblering mot budget och tre gånger högre än förra året. Vi är naturligtvis otroligt glada över resultatet men kanske framförallt förvånade, då våra produkter inte är de enklaste att hantera vintertid.

Men inte nog med det. Man har även lanserat nyligen i Tyskland och rapporterar nu om ett växande intresse.

Vi har under helgen fått ett väldigt positivt gensvar med en rejäl mängd sålda badtunnor och bastustugor, säger Oscar Troedson.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!