Popup-leverantör i kraftig expansion: Anställer 200 personer

"Sett en stor efterfrågan".

Den så kallade butiksdöden skördar allt fler offer, samtidigt som vi ser flera varumärken göra lyckade satsningar med sina nya butiker. En variant som på senare tid ökat i popularitet är tillfälliga butiker, eller popup-butiker som de också kallas. Nyligen öppnade till exempel Skincity en tillfällig butik i gallerian Westfield Mall of Scandinavia.

LÄS ÄVEN: Skincitys butik live - fick ta in extrapersonal till insläppet

Annons
Annons

Störst efterfrågan i storstäderna

Det ökade antalet tillfälliga butiker kräver förstås bemanning, och det är något som märkts av hos bemanningsleverantören Retail Knowledge. Företaget har för närvarande cirka 400 anställda butiksmedarbetare, som arbetar hos olika handelsföretag runt om i landet. Nästa år räknar företaget med att anställa ytterligare 200 personer, just för att möta den växande efterfrågan på personal till popup-butiker.

Vi har under 2019 sett en stor ökad efterfrågan från våra kunder att driva och bemanna tillfällig retail med allt vad det innebär ur ett personalperspektiv. Störst efterfrågan är det inom storstadsområdena men just nu driftar vi en pop-up i Charlottenberg. Ytterligare fem pop-ups planeras att dra igång under november och december, säger Fredrik Weisten, vd och grundare av Retail Knowledge, i ett pressmeddelande.

Retail Knowledge grundades 2002 och ska sedan dess ha hanterat bemanning och rekrytering åt över 500 handelsföretag. Bolaget är verksamt i Sverige och Danmark.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!