Prisade e-handlaren växte med 46 miljoner: ”Otroligt glada”

Slog egna rekordåret.

E-handlaren Däck365 fortsatte i femmans växel under 2022. Försäljningen uppgick till 280 miljoner kronor - en ökning med 46 miljoner från 2021. Även resultatet stärktes från 18 till 24 miljoner.

När vi tittar tillbaka på 2022 så är vi nöjda med att ytterligare ett år visa på stadig, lönsam tillväxt. Då 2021 var ett väldigt bra år, så var det en tuff utmaning att göra det ännu bättre 2022. Som tidigare är det fokus på kundens köpupplevelse, effektiva processer och engagerad personal, säger Steine Gretarsson, vd på Däck365, till Ehandel.

Annons

Det var dock inte bara böckerna som gladde under året. Man hann även med att bli utsedda i Prisjakts tävling till årets butik 2022 i kategorin Fordon och tillbehör i Sverige, Norge och Finland. Faktum är att det var åttonde gången man knep titeln i Sverige.

Att vi fick utmärkelsen känns väldigt roligt då tävlingen avgörs utifrån kundernas omdöme och betyg på genomförda köp. Kundernas köpupplevelse är något vi fokuserar mycket på så vi är oerhört glada över att kunderna röstat fram oss till dessa utmärkelser.

"Fler väljer online"

Med ett starkt år bakom sig väntar dock, som för många andra, ett ovisst 2023. Men man har trots utmaningarna i omvärlden lyckats få en bra inledning.

Det konjunkturläge vi befinner oss i nu gör det svårt med en prognos för hela året men året har börjat bra. Det är inte otroligt att konjunkturläget har den effekten att konsumenten lägger mer tid inför inköp av lite dyrare men nödvändiga varor. Då är det troligt att fler väljer att handla dessa varor online där det är lättare att jämföra produkter, andra kunders erfarenhet av butiken, samt pris, säger Steine Gretarsson.

Annons