Purefun, som bland annat säljer vuxenleksaker, är här med en rykande färsk rapport. Och den här gången handlar det om andra kvartalet i bolagets brutna räkenskapsår, alltså perioden mellan augusti till och med oktober.
Koncernens nettoomsättning ökade med 26,5 procent till 50 miljoner kronor, från 39,5 miljoner under motsvarande period i fjol.
Purefun fortsätter leverera stabil tillväxt trots tuffa jämförelsetal mot föregående år, samt allmän ekonomisk oro i Sverige och världen, kommenterar vd:n Michael Ahlén.
"Mycket energi"
Koncernens resultat före avskrivningar och finansiella poster (EBITDA) landade på 1,7 miljoner. Det var en tydlig nedgång från 4,3 miljoner i fjol. Resultat per aktie landade på till 0,15 kronor.
Vi går in i 2023 med mycket energi och förväntan, det är året då vi ska kapitalisera på våra nya varumärken och segment som vi utvecklat och byggt på under 2022. Inom de närmsta veckorna kommer vi lansera både PartyNinja och Mighty Solo på vår nya e-handelsplattform, kommenterar Michael Ahlén och fortsätter:
Party, kalas och roliga prylar segmentet har vi otroligt höga förväntningar på och kommer få fullt fokus från oss för att snabbt ta en initial marknadsposition