Racqet öppnar flaggskepp: “Addera värde till hela padelcommunitien”

E-handel och två fysiska butiker innan man dragit igång.

I förra veckan skrev vi om butiken Racqet som drivs av bland annat e-handelsprofilen Magnus Månsson och multibrandbolaget Thevea, som också har Tretorn i portföljen. Racqet satsar på den glödheta branschen Padel och det handlar helt enkelt om en ny padelbutik på nätet, som dock ännu inte har öppnat.

LÄS ÄVEN: Padelboom i e-handeln: ”Finns inget slut på möjligheterna”

Annons

Verksamheten, som i första hand ska vara en e-handel, har dock redan en butik planerad på Mall of Scandinavia i Stockholm. Nu meddelar företaget bakom att man också ska öppna en flaggskeppsbutik på Väla utanför Helsingborg. Detta blir alltså e-handelsföretagets andra fysiska butik, som ännu inte har öppnat. Racqets planer är uppenbarligen stora.

Helsingborg och södra Sverige har en väldigt stark position inom padel och öppna butik på en av Sveriges starkaste handelsplatser gör det möjligt att bjuda in padelälskare till ett varumärkeshem med ungt tilltal och mycket energi, säger Magnus Månsson, vd på Thevea Brand Group som står bakom Racqet.

Racqet.com kommer att lanseras i mitten av mars och nätbutiken ska erbjuda “allt inom padel”. Butikerna ska samtidigt bli en viktig del i varumärkesarbetet.

Vi har inte bara ambitionen att bli den mest rekommenderade destinationen för Padel i Europa, utan vi vill också addera värde till hela padelcommunitien, säger Magnus Månsson.

Butiken på Mall of Scandinavia i Stockholm öppnar i samma veva som e-handeln och flaggskeppet på Väla slår upp portarna i slutet av april.

Annons