Rejäl kick för e-handlaren – ökade med 19 procent

Fick ordning på både Norge och resultatet.

Inflationen till trots, när det kom till onlinesnuset höll konsumenterna inte i slantarna. Det visar Haypp Groups senaste rapport

Bolaget lyckades nämligen öka sin försäljning med 18,6 procent till 700,5 miljoner kronor i det fjärde kvartalet. Men inte bara det: Även rörelseresultatet steg, med 2,3 procent, till 16 miljoner.

Annons

Vi är glada att visa upp ett starkt fjärde kvartal på alla våra marknader, efter att ha lyckats vända trenden på den norska marknaden. Vi är särskilt nöjda med vår prestation i den strategiskt viktiga kategorin nikotinpåsar, som ökade med 42 procent i kvartalet, säger Gavin O'Dowd, vd på Haypp Group, i ett uttalande.

Han kunde även glädja sig åt att antalet aktiva kunder ökat markant, med 17 procent för att vara exakt, till 459 000.

Rapporten fick Haypp-aktien att stiga med nästan 3,5 procent och det trots att man valde, liksom förra året, att inte ha någon utdelning till aktieägarna.

Haypp Group är bra positionerade på en väldigt snabbt växande internatonell marknad över de kommande åren och leverera på våra långsiktiga finansiella mål, säger Gavin O'Dowd.

Annons