Rekordökning för Bonti – tänker bli Sveriges bästa e-handlare

Lanserar ett helt nytt lojalitetsprogram.

2022 har börjat framgångsrikt för Bonti, vars e-handel har ökat med över 80 procent, under de första fem månaderna jämfört med samma period 2021.

Ökningen, menar baby- och barnartikel företaget, är ett resultat av deras kontinuerliga satsning på smarta, nytänkande lösningar för att förbättra kundresan, öka konverteringsgraden och snittordervärdet.

Annons

Nu tänker Bonti bli ännu mer framgångsrika, de har siktet inställt på att bli Sveriges bästa e-handlare genom att lansera ett helt unikt lojalitetsprogram, Bonti Club & Community, som belönar kundernas engagemang och stärker Bontis position ytterligare inom barn och baby.

Blivande föräldrar och småbarnsföräldrar delar gärna med sig av tips och råd, och är också nyfikna på att höra hur andra gör. Vi vill ge kunderna en härlig upplevelse i all kontakt med Bonti, både i våra butiker och på bonti.se. Vi tror att Bonti Club & Community är ett naturligt steg framåt för att engagera kunderna och skapa lojalitet, säger Julia Liljeroth, E-commerce Director på Bonti.

Så här ska lojalitetsprogrammet se ut

I samarbete med Gamifiera och Voyado, lanserar e-handelsjätten, Bonti Club & Community. Det är ett unikt koncept som ska ge mervärde genom belöning. Tanken är att belöna sina trogna kunders engagemang. Förutom ett klassiskt bonusprogram med poäng vid köp, tar Bonti det hela till en ny nivå med en gemenskap där kunderna kan kommunicera med varandra och utbyta erfarenheter, tips och råd kring föräldraskapet. Kundernas delaktighet och agerande i community-delen ger belöningar i form av digitala troféer och poäng, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Med hjälp av Gamifiera och Voyado har vi lyckats skapa ett lojalitetsprogram och community som har tagit den traditionella kundklubben till en ny nivå med gamification. Det ska vara roligt och inspirerande att vara kund hos Bonti, säger Erica Jonson, CRM Manager på Bonti.

Bonti säljer barn- och babyartiklar med över 30 års branscherfarenhet. Idag har bolaget en framgångsrik e-handel, tre butiker i Stockholm och är kunglig hovleverantör.

 

Annons