Den internationella satsningen har gett tydliga resultat. I Tyskland, som nu utgör 8 procent av den totala omsättningen, mer än fördubblades försäljningen med en ökning på 110 procent.
Även i Finland var tillväxten tresiffrig, med en ökning på 115 procent. Den finska marknaden står idag för knappt 4 procent av den totala försäljningen.
I Norge, en redan etablerad marknad som utgör 19 procent av omsättningen, växte Caia med stabila 31 procent under 2024.
Samtidigt visar siffrorna en ny verklighet i Sverige.
Efter en försäljningsökning på 34 procent under 2023, landade tillväxten på den svenska marknaden på 7 procent för 2024. Trots inbromsningen är Sverige fortsatt bolagets överlägset största marknad och står för 64 procent av den totala nettoomsättningen.
Bolagets rörelseresultat för 2024 uppgick till 137,7 miljoner kronor, en ökning från 128,3 miljoner kronor föregående år.
Parallellt med den förändrade tillväxtbilden har det skett betydande rörelser inom bolagets ledning och ägarstruktur, något vi skrev mer om här.